helhetshalsan.blogg.se

Hej allesammans! Tiffany heter jag och tanken bakom denna blogg är att jag ska utvecklas och bli en mer hälsosam person. Jag startar just en blogg för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på min resa och dess resultat och därmed motivera mig själv till att fortsätta kämpa till ett bättre välmående. Jag vill främst känna mig piggare och gladare om dagarna. Mina matvanor kommer jag att behålla någorlunda, jag vill mer tillägga nya och roliga recept i min kost. Jag lär nog forma om min blogg både en och två gånger, men jag börjar med att lägga fokus på att uppnå en helhetshälsa för mig och kanske inspirerar det någon annan vilsen själ där ute med vilket vore roligt! :)

24FitCamp

Publicerad 2014-07-02 09:49:21 i Allmänt,

I måndags var jag tillsammans med en stor grupp och tränade en form av Tabata, riktigt rolig träning!! Det är både fettförbrännande och styrketräning med din egen kropp som belastning och denna träningen kan nog passa alla vilket är toppen! Det är en väldigt effektiv intervallträning så det gäller att prestera maximalt hela tiden. Man ska träna så många repetitioner som man kan utföra med god teknik under 20 sekunder, sedan vila i 10 sekunder och därefter upprepa i exempelvis 8 varv. Jag fick mycket inspiration och jag tänkte framöver när jag är ledig någon dag att jag ska ta och göra iordning några egna sådana här träningsupplägg, självklart lägger jag upp dem här då. Det var såå uppfriskande att träna utomhus, under sol och duggregn med härliga vindar, perfekt! :)

Idag är det onsdag och det kommer vara sådan träning igen, men jag jobbar ikväll så tyvärr kan jag inte vara med men ska försöka hinna med att göra några knop här hemma innan jag går till jobbet. Dumt av mig att jag inte gjorde iordning matlådor till idag så det tar tid ifrån ett längre träningspass jag skulle hunnit med om jag slapp fixa mat inför jobbet, därav skulle ett tabatapass var optimalt just nu faktiskt. Jag har inte varit lika duktig på att promenera varje morgon längre, vill bli bättre på det.

Bilden är tagen från deras hemsida som står på bilden.

Kommentarer

Postat av: Motionerafetto

Publicerad 2014-07-03 21:59:25

Åh vad roligt!! :-) Jag intervjuades för lokaltidningen igår, gissa om vad jag var nervös!! Men jag hoppas att jag fick fram allting, och jag har verkligen tänkt mer och mer på att börja träna i grupp. Kanske på ett gym? Så dyrt bara. :(

Härligt att du kommit igång ordentligt, såå mycket pepp!! :D
Kram

Svar: Åhh men vad häftigt och roligt!! :DJag har under många år alltid trott att jag tränar bäst ensam men faktum är att det finns väldigt många fördelar med att träna i grupp, tex skjuter man inte fram träningen lika lätt, man blir peppad av att se andra och kan peppa varandra. Framförallt sprider sig en glädje och kämparglöd som är otroligt härlig! :D
Jaa tyvärr är det dyrt med gym, men kan vara värt pengarna om man fastnar för det och kan variera sina pass. Jag har köpt ett gymkort nu och tack vare att jag har en träningskompis så blir det lättare att ta sig i kragen och ta sig dit även fast vi inte tränar samma muskelgrupper. Det viktigaste är nog att hitta en träningsform som man tycker är rolig. Just gruppträningen utomhus är något jag verkligen vill fortsätta med framöver.
Jaa det går lite som i en berg- och dalbana men jag är i alla fall igång trots att det går segt emellanåt ;)
Nu är det så sent att jag måste gå å lägga mig, men ser fram emot att läsa dina inlägg på din blogg och svara på dina kommentarer, velat göra det länge men sen har det skjutits fram. Jag är ledsen för det! :(
Kram
helhetshlsan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela