helhetshalsan.blogg.se

Hej allesammans! Tiffany heter jag och tanken bakom denna blogg är att jag ska utvecklas och bli en mer hälsosam person. Jag startar just en blogg för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på min resa och dess resultat och därmed motivera mig själv till att fortsätta kämpa till ett bättre välmående. Jag vill främst känna mig piggare och gladare om dagarna. Mina matvanor kommer jag att behålla någorlunda, jag vill mer tillägga nya och roliga recept i min kost. Jag lär nog forma om min blogg både en och två gånger, men jag börjar med att lägga fokus på att uppnå en helhetshälsa för mig och kanske inspirerar det någon annan vilsen själ där ute med vilket vore roligt! :)

Den nakna sanningen del 1

Publicerad 2014-06-01 20:26:05 i Allmänt,

Här är ett par bilder på mig när jag står avslappnat just nu. Jag tänkte att jag tar likadana bilder en gång i månaden för att se hur min kropp förändrar sig med min nya livsstil. Jag kommer inte att fokusera på min vikt, utan mer hur jag praktiskt taget ser ut och hur jag känner mig. Om man som jag är ganska självblind på hur man ser ut när man ser sig själv i spegeln så rekommenderar jag att använda sig av ett måttband istället för en våg. Jag har tidigare aldrig fotat mig själv som nu så det ska bli roligt för min egen del att följa min utveckling på det här sättet.
 
 
Jag vill träna på ett sunt sätt som om det inte finns någon slutlinje, utan att det just blir en livsstil som jag inte tröttnar på och vill byta ut. För finner man glädje i den träningsform man använder sig av så blir det betydligt lättare att fortsätta. Det första jag tänkte lägga till i min vardag är fler raska promenader och som mål att börja jogga lite längre sträcker. Jag har aldrig varit en löpare så det skulle jag vilja testa på och känna hur det känns.

Kommentarer

Postat av: Motionerafetto

Publicerad 2014-06-01 21:25:39

Vad härligt med lite bilder i bloggen.. Jag har själv funderat över att lägga in före/efter bilder, men det känns alldeles för naket för min del. Jag vill ju vara anonym i det faktum att jag ska kunna ta sådana här bilder, men ännu har jag inte tagit mig mod till det..

Vad käkade du till frukost idag? :) Älskar allt med mat :) haha!

STOR KRAM!

Svar: Jag funderade både en och två gånger över om jag ska lägga ut sådana bilder, ville ha bikinibilder men hittade inte bikinin sen tänkte jag "Äsch det är ju i princip samma sak".Om du inte känner dig bekväm alls med att lägga ut sådana bilder så ta kort ändå fast ha dem bara för dig själv, jag tror att det kan vara riktigt kul att se på senare :).

Hihi roligt att du frågar, gillar med att se matbilder! Jag ska bli bättre på att lägga upp bilder som kanske kan ge lite inspiration fast nu är det lite hektiskt i skolan så därav lägger jag inte upp så mycket här eller har någon design och sådant än, men det kommer! :)
Jag åt kvarg, naturell fil och på det solrosfrön, gojibär, linfrön, kokosflingor, ett par jordgubbar och en liten trudilutt honung över.
Kram :)
helhetshlsan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela