helhetshalsan.blogg.se

Hej allesammans! Tiffany heter jag och tanken bakom denna blogg är att jag ska utvecklas och bli en mer hälsosam person. Jag startar just en blogg för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på min resa och dess resultat och därmed motivera mig själv till att fortsätta kämpa till ett bättre välmående. Jag vill främst känna mig piggare och gladare om dagarna. Mina matvanor kommer jag att behålla någorlunda, jag vill mer tillägga nya och roliga recept i min kost. Jag lär nog forma om min blogg både en och två gånger, men jag börjar med att lägga fokus på att uppnå en helhetshälsa för mig och kanske inspirerar det någon annan vilsen själ där ute med vilket vore roligt! :)

Ett gott mellanmål :)

Publicerad 2014-06-04 13:43:53 i Allmänt,

Jag vaknade av regnet som smattrade på fönsterblecket, älskar det, då är det lite extra mysigt att ligga kvar i sängen och dra sig. Trots den höga mysfaktorn gick jag upp och med regnjackan på så gick jag med raska steg ut till skogen för en långpromenad. Luften är riktigt fräsch när det regnar.

Ett mellanmål jag åt idag bestod av en bananpannkaka, man kan tillaga den på många olika sätt men två sätt som jag vanligtvis gör på är antingen att bara vispa ihop en banan och ett ägg (som den på bilden) eller ha i lite kokosmjölk samt himalayasalt och så brukar jag steka det i kokosolja. Idag testade jag något nytt och det var att ha en klick vaniljkvarg bredvid, det var gott! :)


Kommentarer

Postat av: Motionerafetto

Publicerad 2014-06-04 17:48:08

Det där såg inte lite gott ut. :D
Jag testade en gång att göra en sådan banan pannkaka, antingen gjorde jag den fel, eller så var den ingenting för mig för att jag tycker inte alls att den var god. :( Och då kan jag nämna att jag inte alls är kräsen.

Synd, för att det är ett himla bra alternativ :D

Går du samma promenad varje dag? :)

Kram! <3

Svar: Okej :) men kanske kan hitta något annat alternativ till bananpannkakan för bådas del, vi får experimentera lite i köket & tipsa varandra ;)
Jag har fyra olika rundor som jag brukar variera mellan för att det ska bli lite roligare att gå ut, men nu sedan jag startade bloggen har jag dock gått till samma slinga i skogen fast tagit mig dit på olika sätt. Jag vet inte varför riktigt jag gjort det mer än att jag jämfört tiden dag från dag, men ska väl försöka börja variera lite snart :)

Kram! <3
helhetshlsan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela