helhetshalsan.blogg.se

Hej allesammans! Tiffany heter jag och tanken bakom denna blogg är att jag ska utvecklas och bli en mer hälsosam person. Jag startar just en blogg för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på min resa och dess resultat och därmed motivera mig själv till att fortsätta kämpa till ett bättre välmående. Jag vill främst känna mig piggare och gladare om dagarna. Mina matvanor kommer jag att behålla någorlunda, jag vill mer tillägga nya och roliga recept i min kost. Jag lär nog forma om min blogg både en och två gånger, men jag börjar med att lägga fokus på att uppnå en helhetshälsa för mig och kanske inspirerar det någon annan vilsen själ där ute med vilket vore roligt! :)

Leendet smittar av sig

Publicerad 2014-06-01 11:00:47 i Allmänt,

Jag somnade till slut i natt och har sovit gott hela natten. Jag hade helt ärligt nästan som ett litet pirr i magen i går kväll bara för att jag tänkte på att denna dagen ska bli den första dagen på en mer hälsosam livsstil. Att finna och skapa en livsstil som passar mig. Jag har ju haft mina perioder förut då jag tränat varierat och bra, men likaså har jag haft perioder då jag varit alltför stillasittande. Nu vill jag ha en balans, ingen hets och tidspress utan allt får gå i sin takt och jag ser fram emot en långsiktig utveckling. Denna gången känner jag att jag ska lyckas, att jag inte lägger bland annat träning som ett ”måste” på schemat utan att jag faktiskt vill träna, bara känslan på att ändra ett ”måste” till ett ”vill” är underbar!

Morgonpromenaden blev av idag, jag gick till skogen och gick i rask takt en slinga på 5 km, sammanlagt gick jag 11 km. En härlig sak förutom att verkligen piggna till i skogsmiljö var att när jag precis hade gått upp för en jobbigare backe så möttes jag av en person som gav mig ett brett leende, vilken glädje som spreds sig i min kropp! Så för varje person jag mötte så gav jag dem ett leende och det smittar verkligen av sig. Det gav mig energi!

Tog tyvärr inga bilder, men jag har en tanke på att framöver försöka lägga upp många bilder. Nu ska jag ut i solen och plugga då jag har prov i veckan.

Ha en bra dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela