helhetshalsan.blogg.se

Hej allesammans! Tiffany heter jag och tanken bakom denna blogg är att jag ska utvecklas och bli en mer hälsosam person. Jag startar just en blogg för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på min resa och dess resultat och därmed motivera mig själv till att fortsätta kämpa till ett bättre välmående. Jag vill främst känna mig piggare och gladare om dagarna. Mina matvanor kommer jag att behålla någorlunda, jag vill mer tillägga nya och roliga recept i min kost. Jag lär nog forma om min blogg både en och två gånger, men jag börjar med att lägga fokus på att uppnå en helhetshälsa för mig och kanske inspirerar det någon annan vilsen själ där ute med vilket vore roligt! :)

Mer ekologiska val

Publicerad 2014-06-02 15:33:39 i Allmänt,

Alarmet väckte mig i morses, men inte så att jag kvickna till och steg upp utan lyckades snooza.. i en och en halv timme. Det är min sista lediga dag idag innan proven så jag unnade mig att få sova ut. Väl uppe gick jag samma promenadsträcka som igår, det var skönt. Jag har även tänkt ut flera olika sträckor man kan gå på så att det kanske blir roligare framöver att få gå i lite varierad miljö.

Därefter åkte jag iväg och handlade och denna gången var handlingen mestadels ekologisk vilket känns bra, jag vill gå över helt till ekologiska produkter. Jag hade en diskussion med min sambo då han sa att det är alldeles för dyrt med ekologiska varor, precis som jag sa för drygt ett år sedan, men nu när jag är mer påläst om varför man ska välja ekologiskt så tänker jag inte längre över den extra hundralappen det blir dyrare i månaden. Jag tänker utöver att det är betydligt nyttigare med det ekologiska produkterna så kan man kolla över sin handling, om man säger att de ekologiska alternativen är för dyra samtidigt som man köper många smått onödiga saker som man vill ha just för stunden, till exempel läsk och godis för hemresan, så blir ju även det dyrare i längden! Då är det bättre att satsa på att köpa fler ekologiska varor och unna sig gottigheterna när man verkligen är sugen på det. Förstår ni hur jag tänker? :)

Dagens lunch bestod av kycklingfärs och en smarrig sallad, enkelt och gott som tillagas på nolltid!

 

Nu ska jag fortsätta att plugga, är inte jättepepp på det idag då jag känner mig trött men snart är det sommarlov (=jobb) så det blir kul. Jag funderar även på att istället för att mina pauser jag tar när jag pluggar ska bestå av att kolla runt på datorn så ska jag försöka hitta mitt gamla undangömda hopprep. Det var ju himla kul när man var mindre att hoppa hopprep, så jag ska nog testa på det igen senare idag och fundera över varför man slutade med det. :D

Kram

Kommentarer

Postat av: Motionerafetto

Publicerad 2014-06-02 20:30:54

Vad roligt att du skriver att du skall köpa mer ekologiskt! Jag var nyss i den fasen jag också, när jag insåg att ALLT jag köper ska vara ekologiskt!, självklart i den mån det går. Jag har upptäckt att allting finns tyvärr inte i eko, men då får man helt enkelt ta det vanliga :-)
Den där hundra lappen är så värt det, både för planeten, djuren och människorna :)!

Härligt med promenaden! Känns som om du kommit igång ordentligt nu! :)

Kram

Svar: Du har helt rätt i det du säger, känns bra både för kroppen och själen i vetskap om att man gör det bättre för både planeten och vi som lever på den! :)Jaa, jag hoppas det håller i sig i längden. det är ju det som är mitt mål, att det blir en livsstil. Jag har tidigare varit en periodare och antingen gått in för hårt eller inte gjort något alls, jag ska försöka skapa någon slags balans nu..
Kram! :)
helhetshlsan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela