helhetshalsan.blogg.se

Hej allesammans! Tiffany heter jag och tanken bakom denna blogg är att jag ska utvecklas och bli en mer hälsosam person. Jag startar just en blogg för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på min resa och dess resultat och därmed motivera mig själv till att fortsätta kämpa till ett bättre välmående. Jag vill främst känna mig piggare och gladare om dagarna. Mina matvanor kommer jag att behålla någorlunda, jag vill mer tillägga nya och roliga recept i min kost. Jag lär nog forma om min blogg både en och två gånger, men jag börjar med att lägga fokus på att uppnå en helhetshälsa för mig och kanske inspirerar det någon annan vilsen själ där ute med vilket vore roligt! :)

Rolig träning med hinderbana

Publicerad 2014-06-27 23:51:11 i Allmänt,

Tidigare idag träffade jag en min ”hälsocoach” och vi pratade om hur min livsstil hittills har påverkat min hälsa som den ser ut idag. Jag tog tyvärr inga kort på allt men jag minns att jag hade en fetthalt på ca 30 % vilket är mycket, med det resultatet så hade jag en lägre procenthalt med vatten i kroppen. Varför vet jag inte just nu men jag kommer ihåg att hon visade det i siffror och nämnde just det. Sedan hade jag 49.4 % i muskelmassa vilket var bra. Jag kommer även ihåg att min kropp i ålder motsvarade 42 år, skrämmande, då jag endast är 21 år!

Jag vill ju leva ett mer hälsosamt liv och denna gången hitta en livsstil som är hållbar för mig. Jag har jobbat mycket så jag har inte gjort så mycket mer än gått promenader och några enkla hemmapass under träningsfronten, därav frånvaron av inspirerande inlägg.

Jag och en vän tog en powerwalk på närmare två mil tidigare idag och besökte en hinderbana, den var enormt tuff men riktigt rolig! Angående det träningsprogrammet jag skrev om i mitt tidigare inlägg, tyvärr kommer jag bara kunna vara med på hälften av de passen på grund av mitt jobbschema, men jag ser ändå fram emot att få inspireras av de nya träningspassen jag kan gå på. På måndag ska min min coach genomföra fystester med mig och sedan göra om allt om 30 dagar för att se om det blivit någon skillnad på uthålligheten osv. Efter det blir det mitt första pass i gruppen, det ser jag fram emot! Eftersom jag nu missar hälften av passen så tänkte jag denna veckan börja med intervallträning på egen hand, vill få i alla fall två sådana pass gjorda.

 
Återigen blev det att jag var uppe sent, men har smått ångest att jag nästan aldrig skriver några inlägg här.
God natt! :)

Kommentarer

Postat av: Motionerafetto

Publicerad 2014-06-29 20:27:02

Wow! Jag minns hinderbana som något ångest framkallande - jag har alltid varit rädd för att klättra omkring och slänga mig hit och dit. Men det vore roligt att prova en sån här bana när man har blivit äldre. Haha, :-)

Hälften av passen är ju såå mycket bättre än inga alls, så jag tycker du är så himla duktig :-) Känns verkligen som om du gått in för detta ordentligt.

Du kommer alltid ha mig bakom dig som stöttar! :D
kram

Svar: Jag kan säga dig att vissa hinder var superläskiga, speciellt en som jag sprang upp på hade jag svårare att ta mig ner för. Var nära på att lägga mig ner och rulla ner haha.. Men när man väl har gjort det en gång så blir det lättare så direkt jag hade kommit ner så sprang jag upp igen för att utmana mig själv att jag skulle springa ner utan att tveka denna gången. Å ner kom jag! :D
Tack så himla mycket, det är precis så jag tänker med, att något är bättre än inget och jag ångrar mig inte alls! :)

Du är underbar, du vet att du endast är min enda läsare men dock mycket betydelsefull! :D Känner att jag måste bli bättre på att uppdatera bara så jag är glad över att du är så tålmodig med mig :)
Stor kram till dig, ha en bra dag!
helhetshlsan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela