helhetshalsan.blogg.se

Hej allesammans! Tiffany heter jag och tanken bakom denna blogg är att jag ska utvecklas och bli en mer hälsosam person. Jag startar just en blogg för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på min resa och dess resultat och därmed motivera mig själv till att fortsätta kämpa till ett bättre välmående. Jag vill främst känna mig piggare och gladare om dagarna. Mina matvanor kommer jag att behålla någorlunda, jag vill mer tillägga nya och roliga recept i min kost. Jag lär nog forma om min blogg både en och två gånger, men jag börjar med att lägga fokus på att uppnå en helhetshälsa för mig och kanske inspirerar det någon annan vilsen själ där ute med vilket vore roligt! :)

Träningskläderna väntar

Publicerad 2014-06-01 00:17:42 i Allmänt,

Hej allesammans!

Tiffany heter jag och tanken bakom denna blogg är att jag ska utvecklas och bli en mer hälsosam person. Jag startar just en blogg för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på min resa och dess resultat och därmed motivera mig själv till att fortsätta kämpa till ett bättre välmående. Jag vill främst känna mig piggare och gladare om dagarna. Mina matvanor kommer jag att behålla någorlunda, jag vill mer tillägga nya och roliga recept i min kost. Jag lär nog forma om min blogg både en och två gånger, men jag börjar med att lägga fokus på att uppnå en helhetshälsa för mig och kanske inspirerar det någon annan vilsen själ där ute med vilket vore roligt! :)

 

Nu är mina träningskläder framtagna inför min promenad imorgon bitti. Jag har svårt för att somna, blir ofta väldigt pigg direkt jag kryper till sängs trots att jag var trött två minuter tidigare. Så oavsett hur sent jag somnar inatt så tänkte jag stiga upp när alarmet kvittrar och starta första dagen på min nya livsstil med en promenad i skogen. Det låter ju härligt, att jag inte redan gjort det till en livsstil tidigare!? Nåväl. Jag brukar ångra det jag inte gjort och nu ska jag försöka bli bättre på att ta tag i saker jag faktiskt vill göra då tiden till det finns.

 

Kram,

Tiffany

Kommentarer

Postat av: Motionerafetto

Publicerad 2014-06-01 10:14:30

Vad härligt att starta upp morgonen med en promenad :) Trots att jag lägger fram kläder, ställer larm osv så har jag aldrig klarat det där att komma upp tidigt för att gå. Tyvärr.. Men det handlar ju självklart om självdisciplin och motivation. :)

Hur gick det? Hur långt gick du? :)
Kram

Svar: Jaa det var riktigt härligt! :)Jag har med svårt med att gå ut på morgonen om jag ska ut och gå själv. Jag har även svårt att ha bra sovrutiner men jag tänkte att om jag nu i början smått tvingar mig själv upp och ut på morgonen så borde jag få bukt på sömnen framöver.
Jag tror även jag lär ha en stor hjälp över att få motivation av bloggandet samt att jag kan få inspiration från tex dig & din blogg. Jag har bara skrivit en kommentar på din blogg så det är bara du och min mamma som vet om att jag börjat blogga nu. Men jag blir riktigt, riktigt glad över din kommentar, så den tackar jag för! :)

Hoppas du mår bättre idag, vilar ordentligt & samlar energi! :)
Kram
helhetshlsan.blogg.se

Postat av: Harriet Brixtorp

Publicerad 2014-06-01 11:10:33

Härligt :-) Dina bloggar har alltid varit inspirerande och ser fram emot att följa din resa. Jag hakar på , så nu strax blir det skogen för mig med ;-) Kram och grattis till ditt nya tankesätt......bort med måsten och in med vill <3

Svar: Hihi tack mamma ♡Fast denna bloggen kommer vara helt annorlunda från min förra blogg, kanske lägger in allt det där personliga i någon ny kategori framöver. Vad bra, ha det så härligt i skogen!
Kram <3
helhetshlsan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela