helhetshalsan.blogg.se

Hej allesammans! Tiffany heter jag och tanken bakom denna blogg är att jag ska utvecklas och bli en mer hälsosam person. Jag startar just en blogg för att jag själv ska kunna blicka tillbaka på min resa och dess resultat och därmed motivera mig själv till att fortsätta kämpa till ett bättre välmående. Jag vill främst känna mig piggare och gladare om dagarna. Mina matvanor kommer jag att behålla någorlunda, jag vill mer tillägga nya och roliga recept i min kost. Jag lär nog forma om min blogg både en och två gånger, men jag börjar med att lägga fokus på att uppnå en helhetshälsa för mig och kanske inspirerar det någon annan vilsen själ där ute med vilket vore roligt! :)

Uppleva nya träningsformer

Publicerad 2014-06-22 22:33:01 i Allmänt,

Tjoflöjt!
Nu är jag hemma igen efter att ha varit på vift de senaste två veckorna, jag har riktigt saknat att vara hemma och få återuppta mina rutiner. Under midsommar har jag jobbat samt varit barnvakt åt två härliga busungar, intensiv träning på hög nivå mellan varven med ”jage” och hoppa studsmatta vilket var riktigt roligt!

Idag när jag kom hem på eftermiddagen var jag riktigt trött och ville egentligen bara gå och lägga mig, men jag har tidigare peppat en vän till träning och nu ville hon träna idag så jag kunde inte med att säga att jag var för trött. Å det har jag henna att tacka för, det var bland de bästa träningspasset på mycket länge, endorfinerna dansar fortfarande i kroppen på mig flera timmar efteråt! Just därför är det så bra att träna med en vän, för då hoppar man sällan över träningen.Vi gick fem km samt gick till gymmet, mycket nytt för mig men riktigt roligt när man kommer in i det och ser resultat kan jag tänka mig! Jag har dessutom blivit inbjuden till ett möte som är imorgon kväll och det kommer handla om att jag ska få 8 utomhuspass med fysisk träning samt utbildning i enkel näringslära och en coach ska se över min hälsa idag och följa upp de kommande resultaten. Träningsprogrammet varar i fyra veckor och jag ser verkligen fram emot det här! :D

En ny grej jag vill testa på är att bestämma dagen innan vad jag ska äta dagen därpå och försöka ha mer fasta mattider oavsett om jag är ledig eller jobbar. Trots att det är sent så inväntar jag nu min pojkvän för vi ska gå och handla veckans mat.

Ett tänkvärt citat!

 
För övrigt börjar jag att sommarjobba imorgon bitti, det ska bli kul! :)
Ha en mysig kväll och sov gott!

Kommentarer

Postat av: Motionerafetto

Publicerad 2014-06-23 17:53:38

Men hallå, hur spännande verkar inte det vara?! :D Kontaktade dem dig eller kontaktade du dem? Ååh, jag skulle också vilja ha det så ;-)

Svar: Jaa väldigt! Det kom väldigt passande nu när jag försöker ändra min livsstil. :D Jag var med en vän som pratade om det här och då blev jag intresserad och sedan frågade min vän coachen och då fanns det två platser kvar så coachen kontaktade mig, himla roligt! :D

Jag har hört att de har sådant här nu i sommar i många städer, kolla upp om det inte finns i din stad! Det är FitCamp som anordnar alltihop, hoppas du hittar det i din stad! :))
helhetshlsan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela